The wishlist name can't be left blank

Vilkår og betingelser



















Personlige oplysninger / persondatapolitik

Første gang du køber en vare på bcompany.dk, bliver du registreret som kunde. De personlige oplysninger, som vi registrerer, er: navn, adresse, telefonnummer og e-mail. Vi registrerer desuden alternativ leveringsadresse, hvis du indtaster en sådan under dit køb.

Oplysninger afgivet til B Company videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Vi foretager registrering af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Når vi indsamler personoplysninger via Bcompany.dk, sikrer vi, at det altid sker ved dit samtykke. Du skal være informeret om præcis, hvilke oplysninger vi indsamler og hvorfor.

Som registreret hos B Company har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger der er registreret om dig. Oplysningerne opbevares som minimum i fem år, idet bogføringsloven stiller krav om opbevaring af regnskabsmateriale i fem år. Oplysningerne hverken opbevares eller transmitteres krypteret.

Den dataansvarlige er Jess Bluhme

B Company anvender logstatistik med det formål at kunne give de krævede oplysninger i forbindelse med poilitihenvendelse omkring formodet svindel.

B Company anvender cookies med henblik på at gemme indhold i indkøbskurven. I Google Chrome kan cookies tilpasses ved at klikke på de tre prikker øverst til højre -> 'Indstillinger' -> 'Sikkerhed og privatliv' -> 'Cookies og andre websitedata'.

Henvendelser i forbindelse med persondataloven kan du rette til [email protected].

Bestilling af varer

 

Du foretager et køb på bcompany.dk ved at udvælge og lægge de ønskede varer i indkøbskurven. Klik på "Til kassen", så du kommer til indkøbsvognen, hvor du har mulighed for at ændre antallet af varer eller fjerne varer fra indkøbskurven. Klik "Næste".

Under fanebladet "Adresse" skal du indtaste oplysninger om navn, adresse, e-mail, telefon samt eventuel leveringsadresse.

Under fanebladet "Levering" præsenteres du for, hvordan dine varer bliver leveret. Klik "Næste" og vælg betalingsmetode under fanebladet "Betaling". Indtast de oplysninger, som den valgte betalingsmetode kræver, f.eks. betalingskortoplysninger. Klik "Næste".

Under fanebladet "Godkend" skal du tilkendegive, om du accepterer vores handelsbetingelser, og godkende din ordre. Du kan se alle dine afgivne oplysninger, inden du godkender din ordre. Ved hjælp af "Forrige"-knappen har du mulighed for at gå tilbage og tilføje/fjerne varer og ændre i dine oplysninger, inden du godkender dit køb. Klik på "Godkend ordre" for at gennemføre dit køb. Derefter får du vist en kvittering for din bestilling.

Når din bestilling er gennemført, modtager du en bestillingsbekræftelse pr. e-mail, hvori det fremgår hvilke produkter, du har bestilt. Vi anbefaler, at du gemmer din bekræftelse og evt. printer den ud.

B Company kan annullere din ordre som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer.

B Company tager forbehold for tastefejl, prisfejl, moms- og afgiftsændringer, udsolgte/udgåede varer og leveringssvigt fra vores leverandører.

 

Priser


Alle priser på bcompany.dk er angivet i danske kroner (DKK) og er exclusiv 25 % moms. Alle priser er dagspriser og opdateres løbende, da websitet opdateres jævnligt.

Betalingskort- og bankgebyr oplyses inden køb. Transaktionsgebyr overstiger ikke de fastsatte PBS-gebyrer.

Betalingsbetingelser


Betaling for bestilte varer kan ske online ved brug af Visa, MasterCard eller Dankort. 

Betalingen for dine varer sker i forbindelse med afsendelse fra leverandøren. Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra vores lager eller fra leverandøren. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

 

Ved betaling med faktura, pålægges der et miljøgebyr på 35 kr. ekskl. moms

Aftaleindgåelse


Du skal ved hvert køb acceptere vilkårene i handelsbetingelserne. Du opfordres til at læse betingelserne grundigt igennem og gøre dig bekendt med de forpligtelser og rettigheder, som vilkårene giver dig. Du får en kopi af vilkårene, når du modtager en bekræftelse af din bestilling pr. e-mail.

På bcompany.dk kan købsaftaler med børn og unge under 18 år kun indgås af forældre eller andre, der lovligt kan handle på barnet eller den unges vegne.

Alle kontrakter indgås på dansk.

Ændring eller annullering af ordre


Ved ændring af køb efter ordreafgivelse kan du ændre ordren ved at kontakte B Company's kundeservice på [email protected].

Kundeservice hjælper dig med at ændre din ordre, men KUN hvis varen/varerne ikke er afsendt.
Er varerne allerede afsendt, har du 14 dages returret (Læs mere om returret).

Reklamationsret


Når du handler hos B Company får du 24 måneders reklamationsret. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret eller pengene tilbage afhængig af den konkrete situation. Dette gælder medmindre, der står noget andet på varen i produktkataloget.

Reklamationsretten betyder, at du kan klage over fejl og mangler, der viser sig på op til 24 måneder efter, at du modtog varen. Reklamationsperioden er seks måneder fra levering, hvad angår netdele og batterier. Efter reklamationsperiodens udløb kan kunden således ikke påberåbe denne mangel.

Reklamationsretten bortfalder, hvis manglen er forårsaget af køber, eksempelvis som følge af fejlagtig eller uautoriseret reparation eller brug, hvis serienummer er fjernet eller ødelagt samt hvis varen har været tilsluttet forkert eller med ukorrekt spænding/strømart. Det er endvidere en forudsætning, at manglen var til stede, da du modtog varen første gang.

Du skal reklamere inden rimelig tid efter, du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 1 måned, anses reklamationen altid for at være rettidig.

Kunden er forpligtet til straks og senest dagen efter levering at foretage kontrol af varen, samt at undersøge denne for eventuelle mangler. Transportskader skal straks gøres gældende overfor transportøren. Kunden er forpligtet til at gennemgå og afprøve software umiddelbart efter leveringen. Konstaterer kunden fejl og mangler, skal kunden straks skriftligt reklamere til [email protected] med specifikation af den mangel, der gøres gældende. Reklameres der ikke rettidigt, bortfalder retten til at gøre mangler gældende.

Fortrydelsesret


Som privat kunde har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler på bcompany.dk. Du kan fortryde dit køb ved at nægte modtagelsen af varen, ved at overdrage varen til postvæsnet eller ved at sende varen retur til bcompany.dk. Returnering på vores adresse kan kun ske mod forudgående aftale.

Når du returnerer en vare, fordi du har fortrudt købet, betaler du selv fragtomkostningerne.

Hvis du vil benytte dig af din fortrydelsesret, skal dette ske senest 14 dage efter, at du modtog varen. Hvis den 14. dag er en helligdag, en lørdag, grundlovsdag, den 24. eller 31. december, så udløber de 14 dage på den efterfølgende hverdag. Ved fortrydelse skal al henvendelse foregå til [email protected], hvorefter bekræftende mail med relevante oplysninger vil blive sendt.

Du kan kun benytte dig af din returret, såfremt varen returneres i samme stand og mængde, som du modtog den. Varens salgsværdi må ikke forringes. Hvis varen bliver beskadiget eller forringet og det skyldes manglende eller for dårlig indpakning, så mister du din fortrydelsesret.

Ved returnering genplaceres varen således i producentens originalemballage og pakkes forsvarligt ind i korrekt fragtemballage. Du må ikke påklistre mærkater eller skrive direkte på producentens originalemballage. Dette skal ske på fragtemballagen.

Når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til betingelserne for, at fortrydelsesretten kan benyttes, refunderes den fulde købesum til dig via den samme betalingsmetode, som anvendes ved købet, hvilket kan tage op til 14 dage. Ved bankoverførsel er det derfor vigtigt, at vi får oplyst dit registreringsnummer og kontonummer.

Mener vi, at betingelserne ikke er opfyldt, for at du kan udnytte fortrydelsesretten, kontakter vi dig pr. e-mail med en begrundelse herfor.

Det er vigtigt, at du ikke blot sender din vare retur, men giver  B Company besked inden.

Transportskader
Alle transportskader skal meddeles hurtigst muligt til B Company's reklamationsafdeling.
Specielt for erhvervskunder - B2B (Business to Business)
Der er ingen returret medmindre andet er skriftligt aftalt. I så fald har kunden ret til at få returneret et beløb svarende til den af kunden erlagte pris for varen, når B Company har godkendt den returnerede vare. Fragtomkostninger, forsikring, gebyrer mv. returneres ikke.

Alle transportskader skal meddeles inden for fire hverdage til B Company's reklamationsafdeling, på [email protected].

Retur

Ved retur bedes du sende varen til vores lager:

 

B Company ApS

Stenhuggervej 4

5230 Odense M

 

Du kan også køre forbi vores lager og butik i Odense M og aflevere din returpakke, for at undgå at betale for returfragt. Men du får ikke pengene refunderet med det samme, da butik og webshop holdes adskilt. 

Behandlingstiden på retur er ca. 7 hverdage fra modtagelse. 

Du kan ikke sende retur til os med DAO, da vores lager og butik er hegnet ind og porten er låst om natten.

Vi henter ikke returpakker i pakkeshops. 

Ved ønske om ombytning til en anden vare bedes du lægge en ny ordre, og returnere din anden vare.

Ansvar


B Company påtager sig ikke noget ansvar for forsinkelse.

B Company påtager sig ikke noget ansvar for uforsigtig eller på anden måde uansvarlig omgang med produkterne. B Company har nødvendig lovpligtig dokumentation i form af datablade ( SDS) tilgængelig på vores hjemmeside www.bcompany.dk.

Forsendelse og levering


Som udgangspunkt sender B Company varerne inden for 1-3 hverdage, hvis ordren er afgivet inden for normal arbejdstid. Bestilte varer sendes som udgangspunkt samlet. Vi tager dog forbehold for udsolgte varer.

B Company estimerer normalt en leveringstid på max. fire hverdage med forbehold for eksterne forhold, der ligger udenfor B Company's indflydelse. Du vil naturligvis blive kontaktet pr. e-mail eller telefon, hvis dette bliver aktuelt. Vores leverancer sker i samarbejde med anerkendte transportører og servicepartnere.

Information om levering - GLS
Levering til privatadresser:
Forsendelser op til 20 kg. bliver leveret med GLS til alle brofaste private adresser.

Hvis der ikke er nogen hjemme på din adresse, når posten kommer med din pakke, skal du efterfølgende selv hente pakken på nærmeste pakkeshop.

Bestiller du en vare, der vejer mere end 20 kg., og indtaster du din privatadresse som leveringsadresse, skal du selv afhente pakken på nærmeste pakkecentral/posthus. Når pakken er klar, får du en afhentningsanmodning fra GLS.
Det kan være en fordel for dig, hvis du har mulighed for at oplyse en anden leveringsadresse for +20 kg. pakker, f.eks. en erhvervsadresse.

 

Alle varer som er betegnet som farligt gods kan kun sendes med Danske Fragtmænd, og der pålægges et farligt gods gebyr på 200 kr. ekskl. moms. Dette gælder både privat og erhverv.
 
Levering til erhvervsadresser
Via en erhvervsadresse kan du modtage alle typer pakker - også pakker, der vejer mere end 20 kg. Hvis du vælger at få dine varer leveret til en erhvervsadresse, vil pakken blive leveret direkte til denne, og du undgår dermed en tur på posthuset.


B Company kan hvis det er mere formålstjeneligt sende med alternativ distributør.

Varemodtagelse


Når du modtager dine varer, skal du huske at kontrollere for eventuelle synlige skader.
Er emballagen beskadiget eller bærer præg af andre synlige tegn på defekt, skal du kvittere på fragtbrevet men med forbehold for eventuelle skader på indhold.
Som udgangspunkt skal du aldrig kvittere for en vare, som du mener ikke lever op til det bestilte.
Når du afviser en vare
Kontakt altid kundeservice på telefon (+45) 21 35 91 70 og meddel, at du har afvist varen.
Hvis emballagen er intakt, men du alligevel finder varen beskadiget eller defekt efter udpakning, skal du anmelde det til kundeservice på telefon (+45) 21 35 91 70.
Af bevismæssige årsager bør du kontakte os pr. telefon eller e-mail straks efter modtagelse.
Uanset om der er tale om synlige eller ikke-synlige skader, bør du kontakte kundeservice, der hjælper dig med at løse problemet.

Fragt- & ekspeditionsomkostninger


Fragt & Ekspeditionsomkostninger tillægges som følger

Der tilægges fragtomkostning på alle ordrer under 1500 kr. ekskl. moms.

Alle ordrer over 1500 kr. ekskl. moms leveres fragtfrit.

Der pålægges et farligt gods gebyr, på 200 kr. ekskl. moms, på alle ordrer hvor der er købt farligt gods produkter. Dette gælder uanset om ordren er over fragtgrænsen eller ej.

 

Alle ordrer som betales på fakturaer eller EAN pålægges også et miljøgebyr på 35 kr. ekskl. moms.


Dette gælder både privat- og erhvervskunder.

Klage


En klage over en vare købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse [email protected].

Gavekort


Gavekort er mulige at vinde gennem konkurrencer pr. mail, og kan ikke købes. Gavekort kan udelukkende indløses i forbindelse med køb på vores webshop. Det er ikke muligt at anvende gavekort fysisk i butikken, eller igennem en sælger.

 

Hvis gavekortets værdi ikke dækker din ordres fulde pris, kan differencen betales via en af vores accepterede betalingsmetoder.
Et gavekort kan kun bruges på et køb, og ikke ad flere omgange. Værdien af et gavekort kan ikke udbetales kontant. Værdien af gavekortet omfatter ikke fragtprisen.

Rabatkoder


Rabatkoder er rabatter, som uddeles igennem nyhedsbrev pr. mail. Rabatkoder kan udelukkende indløses i forbindelse med køb på vores webshop. Det er ikke muligt at anvende rabatkoder fysisk i butikken, eller igennem en sælger.

 

Rabatkoder kan ikke købes. En rabatkode kan kun bruges på et køb, og ikke ad flere omgange. Værdien af en rabatkode kan ikke udbetales kontant.

 

Der gives ikke rabat på fragtprisen – rabat gives kun på produktprisen eksl. moms.

 

Eksisterende kunder kan ikke anvende 10 % rabatkoder på første ordre.

Pluskunde

 

Når du opretter en kundekonto på bcompany.dk, bliver du automatisk Pluskunde. Pluskunde er en gratis kundeklub, som giver dig en række fordele. 

Pluskunde-fordelene virker kun på bcompany.dk, og kan dermed ikke udløses i vores fysiske butik eller gennem vores sælgere.

 

Som Pluskunde, giver du samtykke til at B Company må sende dig nyhedsbreve med information og tilbud. Du kan godt være tilmeldt vores nyhedsbrev, uden at være Pluskunde. Afmelder du nyhedsbrevet, bliver du også afmeldt som Pluskunde. Det vil sige at du ikke længere kan benyttte dig af Pluskunde-fordelene.

 

Som Pluskunde har du en række fordele. Det er:

  • Optjening og anvendelse af Bonuskroner på dine køb på bcompany.dk
  • Mulighed for at se samlet antal Bonuskroner på din kundekonto
  • Mulighed for at se og genbestille tidligere køb lagt på bcompany.dk
  • Individuelle faktura- og forsendelsesadresser
  • Mulighed for at fastsætte en budgetramme til dine medarbejdere, med underkonti
  • Mulighed for at se fakturaer og download eller udskriv som PDF
  • Opret favoritlister

 

Se mere her


 

Bonuskroner

 

Bonuskroner er rabat som du kan optjene når du handler på bcompany.dk. Der optjenes ikke Bonuskroner på handler foretaget i den fysiske butik eller gennem vores sælgere. Det vil sige at man kun kan optjene og anvende Bonuskroner på vores webshop, bcompany.dk. Der optjenes 5 % af din ordres' værdi inkl. moms, ekskl. fragt og gebyr, i Bonuskroner. 

 

Det er muligt at anvende dine optjente Bonuskroner ved checkout på bcompany.dk. Det er ikke muligt at anvende dine optjente Bonuskroner i vores fysiske butik eller gennem sælgere. Det vil sige at man kun kan anvende sine optjente Bonuskroner på bcompany.dk. Det er ikke muligt at optjene Bonuskroner eller anvende dine Bonuskroner på fragt og gebyr.

 

Det er ikke muligt at optjene eller anvende Bonuskroner på varer med specialpris. Det vil sige varer på tilbud, merkøbsrabatter, ved anvendelse af rabatkode eller lignende rabat eller specialpris.

 

Man skal være Pluskunde, for at kunne optjene Bonuskroner. Læs Pluskunde-betingelserne herover. 

 

Bonuskroner optjenes inkl. moms. Det vil sige at handler du for kr. 1.000 inkl. moms, ekskl. fragt og gebyr, optjener du 50 Bonuskroner. Når du anvender dine Bonuskroner, bliver de også fratrukket inkl. moms. Er du erhvervskunde, skal du dog være opmærksom på, at når du anvender dine Bonuskroner bliver de delt mellem kurvens pris og momsen, da dette er separeret på erhvervssiden. Det vil sige at hvis du handler for kr. 1.000, og benytter 100 bonuskroner til betaling, så svarer det til kr. 80 fratrækkes som rabat, og de resterende kr. 20 fratrækkes i momsen. 

 

Du kan anvende dine optjente Bonuskroner fra din ordres faktureringsdato og 90 dage frem. Efter 90 dage vil dine Bonuskroner udløbe og vil derfor ikke være mulige at anvende.

 

Se mere her